Ettevõtete jaoks muutub aina olulisemaks veebilehe domeeninime valik: see peaks olema meeldejääv ja lööv ning ideaalis ütlema üht ja teist ka ettevõtte tegevuse kohta. Paljud sellised on paraku juba võetud, kuid atraktiivse ja hea ajalooga .EE domeeni omanikuks võib saada ka enampakkumisel osaledes.
Turundajad teavad, kui oluline on ettevõtte jaoks brändi nimi. Kuid selle valimine on paras pähkel! Asja ei tee lihtsamaks, et tegelikult tuleks seda valides kaaluda ka veebiaadressi ehk domeeninime saadavust.
Mida domeenioksjoni puhul tähele panna?
Domeeninime valimine pole lihtne protsess. Kuigi brändile nime valides võib esmalt tunduda, et nüüd jääb üle ainult sama nimega veebiaadress registreerida ja koduleht valmis lasta teha, võib sellises järjekorras asju tehes halva üllatuse osaliseks saada.
Nimelt on löövaid sõnu ja meeldejäävaid sõnakombinatsioone piiratud hulk ja paljud neist juba kasutuses. Pealegi mitte ainult teiste ettevõtete, vaid ka põhitegevusena domeenide registreerimise ja müügiga tegelevate poodide poolt, kes selle sulle hea meelega kopsaka hinnaga maha müüksid. Nõnda võib juhtuda, et valitud brändinimega sobiva domeeni saaks küll, aga näiteks mõne tuhande euro eest, mis alustavale ettevõtjale sageli taskukohane pole.
Seega on teinekord mõistlik tegeleda brändi- ja domeeninime valikuga samaaegselt või miks mitte hoopis domeenist alustadagi. Ning atraktiivse ja juba hea ajalooga .EE domeeni omanikuks saamiseks on olemas maailmas vähelevinud võimalus: domeenioksjon, kuhu jõuavad kõik .EE registrisüsteemist vabanevad ehk unustatud või aeguvad ning ebavajalikud veebiaadressid.
Nimelt, kui registreeritud domeen hakkab aeguma, on omanikul võimalik selle registreeringut 45 päeva jooksul jätkata. Kuid kui aeg on möödas ja senine kasutaja registreeringut jätkanud pole, lähebki kustunud domeen ööpäev kestvale oksjonile, kus kõikidel osalejatel on võimalik soetada sellele domeenile registreerimise eelisõigus alghinnaga viis eurot.
Pime- ehk avalikustamata pakkujatega enampakkumised kestavad vahemikus 00.00–23.59. Võitjatele antakse domeeni reserveerimiskood, millega saab võidetud veebiaadressi registreerida juba enda valitud registripidaja juures. Pakutavate .EE domeenide nimekiri uueneb igapäevaselt, mistõttu tasub huvi ja vajaduse korral neil silma peal hoida ning sobiva aadressi ilmudes kohe tegutseda. Oksjonil pakutavad domeenid leiab siit.
Kuidas otsustada, kas tasub enampakkumisele tulnud domeenile pakkumist teha?
Esiteks on loomulikult oluline, et domeeninimi oleks sinu ettevõtmise jaoks asjakohane. Vabanevate veebiaadresside seast võib igaüks leida täpselt tema äri või tegevuse jaoks kõige sobivama. Kusjuures pakkumiste seas on mõnikord tõelisi pärleid – selgeid, lihtsaid ja eristuvaid eestikeelseid sõnu või mõisteid, mis annavad uuele omanikule eelduse heaks stardiks, olgu siis tegu veebipoe või muud tüüpi lehega. Muide, domeeni taaskasutades saab selle suunata ka enda juba olemasolevale veebilehele.
Domeen võib aidata SEO-d ehk otsimootoritele optimeerimist tõhustada. Vanematel domeenidel on üldiselt rohkem tagasilinke kui uutel. Neil on ka rohkem indekseeritud lehti, mis tähendab, et need võivad sinu lehe paremusjärjestust otsimootorites mõjutada, kui selle kunagi ostad. Samuti on pikema (usaldusväärse!) ajalooga domeen Google’i jaoks usaldusväärsem ning seda näidatakse otsitulemustes paremal positsioonil.
Samuti on tähtis domeeni ajalugu, sest kuigi see on aegunud, jäävad maha jäljed, mis võimaldavad selle tausta uurida. Kellele on domeen varem kuulunud? Mis eesmärgil domeeni on kasutatud? Mis tüüpi veebileht sellel domeenil enne eksisteeris? Lisaks tuleks uurida, ega Google pole domeeni varasemalt karistanud ehk selle nähtavust otsitulemustes piiranud.
Kontrollida maksab ka seda, et domeeni poleks varasemalt spämmimiseks kasutatud. Kui domeeni on varem kasutatud pahatahtlikul eesmärgil, siis on targem see ostmata jätta, sest see võib tulevikus sinu loodavat või juba olemasolevat veebilehte mõjutada. Paraku alati mitte positiivses suunas, sest näiteks Google ei pruugi seda sellisel juhul otsitulemuste hulgas heal positsioonil kuvada.
Veebiaadresse, mis oksjonil kaubaks ei lähe, saab hiljem osta registripidajate juurest tavahinnaga täpselt samuti nagu kõiki teisi vabu domeene. Samas ei tasu enampakkumiselt atraktiivse ja sobiva veebiaadressi leidmisel viivitada, sest nõudlus selliste järele on suur ja pole võimatu, et huvilisi on teisigi ning nõnda võib sobilikust domeenist ilmagi jääda.
Allikas: geenius.ee
Ettevõtete jaoks muutub aina olulisemaks veebilehe domeeninime valik: see peaks olema meeldejääv ja lööv ning ideaalis ütlema üht ja teist ka ettevõtte tegevuse kohta. Paljud sellised on paraku juba võetud, kuid atraktiivse ja hea ajalooga .EE domeeni omanikuks võib saada ka enampakkumisel osaledes.
Turundajad teavad, kui oluline on ettevõtte jaoks brändi nimi. Kuid selle valimine on paras pähkel! Asja ei tee lihtsamaks, et tegelikult tuleks seda valides kaaluda ka veebiaadressi ehk domeeninime saadavust.
Mida domeenioksjoni puhul tähele panna?
Domeeninime valimine pole lihtne protsess. Kuigi brändile nime valides võib esmalt tunduda, et nüüd jääb üle ainult sama nimega veebiaadress registreerida ja koduleht valmis lasta teha, võib sellises järjekorras asju tehes halva üllatuse osaliseks saada.
Nimelt on löövaid sõnu ja meeldejäävaid sõnakombinatsioone piiratud hulk ja paljud neist juba kasutuses. Pealegi mitte ainult teiste ettevõtete, vaid ka põhitegevusena domeenide registreerimise ja müügiga tegelevate poodide poolt, kes selle sulle hea meelega kopsaka hinnaga maha müüksid. Nõnda võib juhtuda, et valitud brändinimega sobiva domeeni saaks küll, aga näiteks mõne tuhande euro eest, mis alustavale ettevõtjale sageli taskukohane pole.
Seega on teinekord mõistlik tegeleda brändi- ja domeeninime valikuga samaaegselt või miks mitte hoopis domeenist alustadagi. Ning atraktiivse ja juba hea ajalooga .EE domeeni omanikuks saamiseks on olemas maailmas vähelevinud võimalus: domeenioksjon, kuhu jõuavad kõik .EE registrisüsteemist vabanevad ehk unustatud või aeguvad ning ebavajalikud veebiaadressid.
Nimelt, kui registreeritud domeen hakkab aeguma, on omanikul võimalik selle registreeringut 45 päeva jooksul jätkata. Kuid kui aeg on möödas ja senine kasutaja registreeringut jätkanud pole, lähebki kustunud domeen ööpäev kestvale oksjonile, kus kõikidel osalejatel on võimalik soetada sellele domeenile registreerimise eelisõigus alghinnaga viis eurot.
Pime- ehk avalikustamata pakkujatega enampakkumised kestavad vahemikus 00.00–23.59. Võitjatele antakse domeeni reserveerimiskood, millega saab võidetud veebiaadressi registreerida juba enda valitud registripidaja juures. Pakutavate .EE domeenide nimekiri uueneb igapäevaselt, mistõttu tasub huvi ja vajaduse korral neil silma peal hoida ning sobiva aadressi ilmudes kohe tegutseda. Oksjonil pakutavad domeenid leiab siit.
Kuidas otsustada, kas tasub enampakkumisele tulnud domeenile pakkumist teha?
Esiteks on loomulikult oluline, et domeeninimi oleks sinu ettevõtmise jaoks asjakohane. Vabanevate veebiaadresside seast võib igaüks leida täpselt tema äri või tegevuse jaoks kõige sobivama. Kusjuures pakkumiste seas on mõnikord tõelisi pärleid – selgeid, lihtsaid ja eristuvaid eestikeelseid sõnu või mõisteid, mis annavad uuele omanikule eelduse heaks stardiks, olgu siis tegu veebipoe või muud tüüpi lehega. Muide, domeeni taaskasutades saab selle suunata ka enda juba olemasolevale veebilehele.
Domeen võib aidata SEO-d ehk otsimootoritele optimeerimist tõhustada. Vanematel domeenidel on üldiselt rohkem tagasilinke kui uutel. Neil on ka rohkem indekseeritud lehti, mis tähendab, et need võivad sinu lehe paremusjärjestust otsimootorites mõjutada, kui selle kunagi ostad. Samuti on pikema (usaldusväärse!) ajalooga domeen Google’i jaoks usaldusväärsem ning seda näidatakse otsitulemustes paremal positsioonil.
Samuti on tähtis domeeni ajalugu, sest kuigi see on aegunud, jäävad maha jäljed, mis võimaldavad selle tausta uurida. Kellele on domeen varem kuulunud? Mis eesmärgil domeeni on kasutatud? Mis tüüpi veebileht sellel domeenil enne eksisteeris? Lisaks tuleks uurida, ega Google pole domeeni varasemalt karistanud ehk selle nähtavust otsitulemustes piiranud.
Kontrollida maksab ka seda, et domeeni poleks varasemalt spämmimiseks kasutatud. Kui domeeni on varem kasutatud pahatahtlikul eesmärgil, siis on targem see ostmata jätta, sest see võib tulevikus sinu loodavat või juba olemasolevat veebilehte mõjutada. Paraku alati mitte positiivses suunas, sest näiteks Google ei pruugi seda sellisel juhul otsitulemuste hulgas heal positsioonil kuvada.
Veebiaadresse, mis oksjonil kaubaks ei lähe, saab hiljem osta registripidajate juurest tavahinnaga täpselt samuti nagu kõiki teisi vabu domeene. Samas ei tasu enampakkumiselt atraktiivse ja sobiva veebiaadressi leidmisel viivitada, sest nõudlus selliste järele on suur ja pole võimatu, et huvilisi on teisigi ning nõnda võib sobilikust domeenist ilmagi jääda.
Allikas: geenius.ee